top of page
  • Poza scriitoruluiRadu Bene

Acord administrator drum - DRDP, CJ, PMT

Pentru obținere acord și autorizație de acces la un drum public (drum național, drum județean, drum comunal, stradă), la un obiectiv socio-economic pentru realizarea căruia s-a obținut un Certificat de Urbanism, cel mai important este proiectarea accesului rutier în funcție de traficul atras de obiectivul socio-economic.

Pentru centre logistice sau spații industriale de producție, unde avem sute de camioane pe zi care intră și ies din incintă, este nevoie de o intersecție tip girație prin care să se asigure accesul rutier, acest mod de amenajare a intersecției având avantajul că asigură cea mai bună fluență a traficului și oferă posibilitea de intrare și ieșire din toate direcțiile. Dezavantajul este că necesită exproprieri de teren și chiria pentru suprfața de teren ocupat cu intersecția este mai mare.

Pentru obiective situate în extravilan și care nu atrag un trafic rutier greu semnificativ, se pot amenaja intersecții în T cu pene și benzi de racordare la drumul public, ce se dimensionează conform AND 600-2010 (Normativ pentru amenajarea intersecţiilor la nivel pe drumurile publice).

Pentru obiective situate în intravilan care nu atrag un trafic rutier greu semnificativ, se pot amenaja intersecții în T cu racordarea directă la marginea drumului public, iar dacă obiectivul atrage un trafic semnificativ, se recomandă amenajarea de benzi suplimentare pentru relație de viraj la stânga și dreapta, cu semaforizarea intersecției.


48 afișări0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate

Comments


bottom of page